Την Πέμπτη 19 Μαΐου 2022 καταφέραμε να υλοποιήσουμε την 5η συνεδρία του προγράμματος The Tipping Point in Education μέσω του μαθήματος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Αυτή τη φορά εικοσιοκτώ αγόρια και κορίτσια της Γ΄ τάξης του σχολείου μας, τα οποία ενδιαφέρονται για τις στρατιωτικές σχολές, υποδέχτηκαν διαδικτυακά τον κ. Ηλία Λάππα.

Ο μέντορας αποφοίτησε από τη σχολή Ικάρων ως μηχανικός αεροσκαφών. Ήταν η πρώτη του επιλογή.Υπηρέτησε στην πολεμική μας αεροπορία για δεκατέσσερα χρόνια. Απέκτησε δύο μεταπτυχιακούς τίτλους, στην αεροδυναμική και τη διοίκηση επιχειρήσεων. Από το 2014 μέχρι και σήμερα είναι ανώτερος λέκτορας στο πανεπιστήμιο της Νότιας Ουαλίας.

Αρχικά ο κ.Λάππας θέλησε να εξηγήσει στα παιδιά

Την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2022 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η 4η συνεδρία του προγράμματος επαγγελματικού προσανατολισμού Tipping Point στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Αυτή τη φορά είκοσι μαθητές της Γ΄τάξης ενημερώθηκαν για το επάγγελμα του γυμναστή από τον κ. Β.Ι.Σταυρόπουλο.

Αρχικά ο μέντορας πληροφόρησε

Tην Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνεδρία στο πλαίσιο του προγράμματος επαγγελματικού προσανατολισμού, ολοκληρώντας κατ΄ αυτόν τον τρόπο την ενημέρωση που αφορά στα επαγγέλματα του τομέα υγείας.

Δεκαπέντε μαθήτριες και μαθητές της Γ΄τάξης συναντήθηκαν και συνομίλησαν διαδικτυακά με τον κ. Κωνσταντίνο Κυριακούλη, παιδίατρο στο Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο.

1639204477774

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα παιδιά άκουσαν τον κ.Κυριακούλη να αφηγείται πως ενώ το όνειρό του ήταν να γίνει κτηνίατρος, πέτυχε την εισαγωγή του στο Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων. Αργότερα και απολύτως συνειδητοποιημένα ακολούθησε το δρόμο της Ιατρικής μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων. Στόχος και μεγάλη του επιθυμία; Η προσφορά..... Η ειδικότητα της παιδιατρικής; Μονόδρομος......Τα παιδιά είναι αυτά που έχουν όλη τη ζωή μπροστά τους και αξίζει να προσπαθήσεις με όλες σου τις δυνάμεις για να έχουν μέλλον,τόνισε ο κ.Κυριακούλης.

Ειναι ο γιατρός που φροντίζει τα παιδιά πριν από την χειρουργική επέμβαση ,αλλά και κατά την μετεγχειρητική περίοδο στη μονάδα εντατικής θεραπείας. Στη συνέχεια και με αφορμή τις ερωτήσεις των μαθητών αναφέρθηκε στις δυσκολίες του επαγγέλματος: Το ωράριο, τις εφημερίες, την ένταση, το άγχος. Σε μέρες άσχημες που η ανθρώπινη υπερπροσπάθεια δεν είναι αρκετή και οι άνισες μάχες χάνονται. Αλλά και σε μέρες που ένα χαμόγελο, μία αγκαλιά, μία ζωγραφιά ενός μικρού ήρωα ο οποίος τα κατάφερε, γίνεται το πολυτιμότερο ευχαριστώ.Είναι η κινητήριος δύναμη για να συνεχίσει να κάνει αυτό που κάνει, αυτό στο οποίο πιστεύει.

Ακολούθησαν απορίες και ερωτήματα που αφορούσαν στα χρόνια σπουδών, την επαγγελματική αποκατάσταση, την αμοιβή. Ο κ. Κυριακούλης αφού έλυσε τις απορίες και απάντησε στα ερωτήματα των παιδιών, κατέληξε λέγοντας χαρακτηριστικά: «Σημαντικό είναι να κάνεις όνειρα και να μην αφήνεις κανέναν να σου τα χαλάει.Να βάζεις στόχους. Ό,τι κι αν αποφασίσεις να κάνεις, να το κάνεις καλά. Να γίνεις ο καλύτερος! Ο καλός πότέ δεν πάει χαμένος».

Ευχάριστη έκπληξη ήταν η πρωτοβουλία του κ. Κυριακούλη να προσκαλέσει στη συζήτηση την κ. Μαρία Σύψα, νοσηλεύτρια στη μονάδα εντατικής θεραπείας. Η παρουσία της έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά να ζητήσουν και να λάβουν άκρως απαραίτητες πληροφορίες για το ιδιαιτέρως απαιτητικό επάγγελμα της νοσηλεύτριας . Σε αντίθεση με τον κ. Κυριακούλη, η κ. Σύψα είχε από πολύ νωρίς στη ζωή της αποφασίσει να γίνει νοσηλεύτρια και να υπηρετήσει την υγεία από την συγκεκριμένη θέση και μόνο.

Με την ολοκλήρωση της συνεδρίας τα παιδιά είχαν κάνει ήδη τα πρώτα τους βήματα προς την επίτευξη του πρώτο τους στόχου: Έθεσαν στόχο. Ποιον; Τα επαγγέλματα υγείας!Θερμές ευχαριστίες στην κ. Μαρία Σύψα και στον κ.Κωνσταντίνο Κυριακούλη!

Συντονιστές του προγράμματος: Δ.Μαρτίκας

Σ.Σταύρου

    Στο σχολείο μας το τρέχον σχολικό έτος (2021-22) υλοποιείται το πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού “Tipping Point”, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄τάξης. Η συμμετοχή -αν και προαιρετική- είναι αξιοσημείωτη και επιβεβαιώνει την ανάγκη ύπαρξης μιας τέτοιας δράσης.

    Στόχος του προγράματος είναι να συμβάλλει στην ενημέρωση των μαθητών ώστε να επιλέξουν  συνειδητά την ακαδημαϊκή τους πορεία, η οποία θα τους οδηγήσει προς την επαγγελματική σταδιοδρομία. Μέσα από μία ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα τα παιδιά  έρχονται διαδικτυκά σε επαφή